První kreslící program byl SuperPaint Dicka Shoupa, vyvíjený v letech 1974-75. JIž předtím však bylo demonstrováno použití myši při tvorbě grafiky a roku 1968 byla Kenem Pulferem a Grantem Bechtholdem představena dřevěná myš, pomocí které byly nakresleny všechny snímky animovaného filmu Hunger.
Roku 1962 byl Engelbartem navržen a později implementován textový procesor, který umožňoval automatické zabalení textu, mazání, přemisťování, scrolling či vyhledávání. Umožňoval tedy editaci textu. Kdalším editorům patří Stanfordův TVEdit, dále Hypertext Editing System či TECO. K prvním komerčním WYSIWYG editorům pak patří Star, LisaWrite a MacWrite.
Aplikace Spreadsheets, tabulkový procesor, známe už z let sedmdesátých, kdy se objevil VisiCalc pro Apple II.
Další podstatnou aplikací je HyperText (prolinkování dokumentů na související dokumenty). První myšlenka hypertextu je přisuzována Vannevaru Bushovi a jeho teoretickému konceptu počítačového systému MEMEXu. Se samotným pojmem hypertext však přišel v roce 1965 Ted Nelson, který se ve svém nikdy nedokončeném projektu XANADU snažil o propojení všech existujících dokumentů. V současnosti je však počet existujících dokumentů natolik vysoký, že je nelze propojit.
Obrázek: Vannevar Bush
Počítačem podporovaný design či projektování (Computer Aided Design, CAD) je další podstatnou aplikací. První CAD byl představen ve stejném roce jako SketchPad, dlaší verze již byly 3D
Nesmíme opomenout ani video hry. První grafická videohra byla nejspíše hra SpaceWar od Sluga Russela z MIT, a to v roce 1962. První komerční hrou byl pak Pong z poloviny sedmdesátých let.