Zato kapitola je zaměřena na prvky, které se využívají při tvorbě rozhraní. První systémy na Rozpoznávání gest vznikaly v šedesátých letech minulého století, například GRAIL systém či komerční CAD, kde bylo rozpoznávání gest zahrnuto.
Další oblastí jsou Multi-Media. První hypermediální systém, Interaktivní grafický dokument, vznikal v letech 1979-83 a zahrnoval rastrovou grafiku a text, nikoli však video. V roce 1982 projekt Diamond zahrnoval kombinaci multimediálních informací, skládajících se z videa, textu, spreadsheets. O rok později MIT přišel s takzvaným Movie Manual, který představoval kombinaci videa a počítačové grafiky.
První 3-D systémy vznikají již v šedesátých letech a patří k nim například 3-D CAD, dále Lincoln Wand či systémy na molekulární modelování a v sedmdesátých letech se objevuje 3-D rastrová grafika.
První výzkumy týkající se virtuální či takzvané augmented (rozšířené) reality začaly již v šedesátých letech. V současnosti je možné vytvořit si vlastní virtuální svět, modelovat reálné skutečnosti, avšak není na takové úrovni, aby plně simulovala reálný svět.
Computer Supported Cooperative Work, neboli počítačem podporovaná spolupráce je dalším úžasnám počinem v oblasti HCI. V šedesátých letech byly představovány první systémy na vzdálenou spolupráci osob z různých míst, průkopníkem byl Doug Engelbart. Dále vznikaly interaktivní on-line komunity zaměřené na řešení určitých problémů, pak e-mail a prvním počítačovým konferenčním systémem byl EIES systém z roku 1976.